6 sposobów jak schudnąć bez wysiłku

chudy brzuchNa początku ustalmy jedno: nie znajdziesz tu magicznego sposobu na pozbycie się zwałów tłuszczyku poprzez leżenie na kanapie w dziwnych pasach na baterie, ani tym bardziej poprzez łykanie dziwnych tabletek (nawet gdyby miały być z zielonej herbaty, która jest świetna). Schudniesz jeżeli będziesz się odpowiednio odżywiać i ruszać. Z przewagą tego pierwszego – dieta to podstawa, wszystko zaczyna się w kuchni! Zapomnij jednak o cudownych dietach kapuścianych, jogurtowych czy innych szkodliwych wynalazkach. Takie techniki bywają szybkie i skuteczne, ale pamiętaj, że tylko na krótką metę. Zrzucone w ten sposób kilogramy wrócą po kilku tygodniach, najpóźniej po roku. I wiesz co? Przyprowadzą ze sobą kilkoro nowych znajomych. Będzie ich jeszcze więcej!

Dlatego postępuj mądrze, rozsądnie. Porzuć złe nawyki żywieniowe, zastąp je dobrymi. Przy odpowiedniej dyscyplinie przekonasz się, że to nic trudnego. Po około trzech, czterech tygodniach nowe nawyki powinny na stałe zakorzenić się w Twojej psychice, i w naturalny, bezbolesny sposób kierować Twoimi wyborami. I właśnie dlatego będziesz tracić zbędne kilogramy bez wysiłku (oczywiście nie w nieskończoność, ale na początek wystarczy). Do dzieła więc. Twój pierwszy ruch to uaktualnienie listy codziennych zakupów w taki sposób, aby możliwe było zastosowanie się do poniższych rad:

  1. Śniadanie to podstawa

Wyważony posiłek na początku dnia jest jednym z kluczowych elementów zdrowej diety. Badania pokazują, że jedząc śniadanie spożywamy w ciągu dnia mniej kalorii niż ci, którzy rezygnują z posiłku w godzinach rannych.

 

  1. Graj w zielone

Aby przyspieszyć utratę masy ciała należy podwoić, bądź nawet potroić dzienne spożycie warzyw i owoców. Szczególnie warzywa mają mało kalorii, więc można jeść ich dużo nie narażając się na dodatkowe kilogramy. Są bogate w błonnik, a zawarte w nich antyoksydanty naturalnie wzmacniają naszą odporność.

 

  1. Szukaj nowych smaków.

Eksperymentuj w kuchni. Monotonne menu szybko się znudzi, więc szukaj inspiracji. Warzywa to nie tylko marchew i zielona sałata. Sięgnij po kolory: papryka, bakłażan, jarmuż… Badania dowodzą, że jedząc zróżnicowane posiłki czujemy się mniej głodni.

 

  1. Jedz produkty mleczne

Naukowcy podejrzewają, że dieta bogata w wapń może hamować kalcytriol, hormon odpowiedzialny za powiększanie komórek tłuszczowych i zwiększanie magazynowania tłuszczu.

 

  1. Dodaj smaku

Zamiana tłustej śmietany, majonezu na jogurt natychmiast zmniejszy kaloryczność twoich potraw. Natomiast dodanie aromatycznych ziół w celu zaostrzenia smaku nie tylko może pobudzić twój metabolizm lecz przede wszystkim oznacza mniej soli, która zatrzymuje wodę w twoim organizmie.

 

  1. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo

Całe ziarna są trawione przez twoje ciało powoli. Dzięki temu wyeliminujesz napady głodu oraz utrzymasz stały poziom cukru we krwi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>