7 nawyków zdrowych ludzi

w zdrowym ciele zdrowy duch

 „W zdrowym ciele zdrowy duch” – to motto dla wielu ludzi, którzy z dbania o zdrowie uczynili religię. I jakkolwiek możesz myśleć o tego typu ludziach, jako o lekko ześwirowanych na punkcie zdrowia, to jeżeli przyjrzysz się bliżej ich zwyczajom, dostrzeżesz, ze to jedynie kilka drobnych czynności, które stały się dla nich nawykiem. Takich korzystnych dla zdrowia nawyków można wyliczyć setki, przedstawiamy Ci 7 z nich, których wyrobienie w znakomity sposób poprawi jakość Twojego życia.

 

  1. Bądź zorganizowana i zdyscyplinowana

Jeżeli chcesz być zdrowa, musisz być zorganizowana. Jeżeli Ci się to uda poczujesz, że masz dużo większą kontrolę nad swoim życiem i sprawi, że będziesz mieć więcej energii i zapału. To pomoże Ci w osiąganiu celów i dotrzymywaniu terminów. Większość dbających o zdrowie ćwiczy w godzinach porannych. To wymaga zorganizowania, zwłaszcza w przypadku osób, które pracują od wczesnych godzin. Aby to się udało przygotuj dzień wcześniej, wieczorem ubranie, śniadanie, spakuj wszystko co będziesz potrzebować – po prostu przygotuj się do wyjścia i ćwiczeń. Dzięki temu rano zyskasz wystarczająco dużo czasu na gimnastykę lub jogging.

 

  1. Miej na uwadze swoje zdrowie przy dokonywaniu drobnych wyborów

W naszym zabieganiu bardzo trudno jest dbać o zdrowie. Ludzie dbający o zdrowie dokonują wyborów kierując się kryterium korzyści zdrowotnych. Dlatego tacy ludzie często zamiast wyjść z przyjaciółmi na zakrapianą imprezę – idą na siłownię lub basen. Dodatkowo dbają o dietę. Zwykle sami przygotowują posiłki, również te „na wynos”, do pracy, na uczelnię… Unikają fastfoodów a do picia wybierają wodę. Zresztą wody pija bardzo dużo. Gdy zdarzy im się zapomnieć drugiego śniadania – w bufecie wybierają jogurt lub sałatkę zamiast drożdżówki czy slicea pizzy.

 

  1. Stwórz grafik ćwiczeń

Nie trzeba nikogo przekonywać o korzyściach jakie płyną z prowadzenia aktywnego trybu życia. Dlatego dbający o zdrowie mają wyznaczony czas specjalnie na ćwiczenia. Dzięki dobrej organizacji i dobremu grafikowi, nie powinno być to zbyt trudne zadanie.

 

  1. Śpij ile trzeba

Dobry sen to jedna z podstaw dobrego samopoczucia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Udowodniono, ze sen odgrywa kluczowa rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. Od tego czy się wysypiamy zależy nasza pamięć, zdolność uczenia się, metabolizm. Dlatego Ci, którzy dbają o zdrowie cenią sobie nocny wypoczynek. Bardzo ważne jest aby kłaść się do snu i wstawać o regularnych godzinach. Pamiętaj, że spanie to nie strata czasu ale dbałość o zdrowie. Więcej zrobisz wypoczęta w 2 godziny, niż w 5 godzin będąc zmęczoną, poirytowaną, niewyspaną.

 

  1. Planuj posiłki

Jedzenie byle kiedy, z nudów albo z powodu złego nastroju to nie jest coś, co robią ludzie szanujący swoje zdrowie. Dla wielu to jedno z najgorszych przyzwyczajeń. Należy jeść 4-5 razy dziennie, tylko zdrowe jedzeni, żadnych chipsów i batoników. Pamiętaj – dieta to absolutna podstawa zdrowia. Jesteś tym co jesz. Wniosek: jesz zdrowe rzeczy – jesteś zdrowy, gdy jesz junkfood – Twoje zdrowie tez jest (lub prędzej lub później będzie ) kiepskie.

 

  1. Zachowaj równowagę i umiar

By zachować zdrowie należy znać umiar we wszystkim. I to naprawdę we wszystkim. Nie można przesadzać nawet z tym, co wydawać się może dobre i zdrowe. Dobrym przykładem są ćwiczenia, które w nadmiarze mogą prowadzić do kontuzji, przemęczenia, uszkodzeń ciała itp. Rób wszystko na miarę swoich możliwości.

 

  1. Naucz się gotować

Niestety ale bardzo często to co zdrowe, nie smakuje tak dobrze jak śmieciowe jedzenie. Na szczęście teraz mamy świetny dostęp do różnych przepisów, gazet, stron internetowych, a w tv trwa prawdziwe szaleństwo programów kulinarnych. Dlatego naucz się przyrządzać zdrowe i smaczne posiłki. Pomoże Ci to w utrzymaniu odpowiedniej, zdrowej diety.

 

Ta lista 7 punktów nie wyczerpuje tematu. Jest wiele dodatkowych sposobów na zachowanie zdrowia. Z pewnością wprowadzenie w życie nowych nawyków może być rudne początkowo, ale warto. Nawyk ma to do siebie, że to co jest jego istota, staje się nasza naturą, nie tylko nie stanowi trudności, ale wręcz trudno nam się obyć bez danych czynności. Najważniejsze to wyrobić te właściwe nawyki. Podziel się z nami sowimi sposobami na zachowanie zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>