8 kroków jak przygotować skórę na zimę

zimowa dziewczyna

 

Niskie temperatury, niska wilgotność powietrza, ekstremalne warunki atmosferyczne – to wszystko może uszkodzić Twoją skórę. Z pewnością zauważyłaś, że w sezonie zimowym Twoja skóra bywa wysuszona, bywa nawet, że się złuszcza. Na szczęście jest kilka prostych trików, które pomogą Ci pozbyć się takich problemów. Zastosowanie się do tych kilku zaleceń znakomicie wpłynie na poprawę stanu Twojej skór. Szczególnie w tych zimowych miesiącach.

 

  1. Zaopatrz się w krem

W zimie Twoja skóra wymaga więcej uwagi niż przez pozostałą część roku. W tych miesiącach powinnaś stosować więcej kremów przy jednoczesnym unikaniu mleczka. Wprawdzie kremy są z reguły cięższe i nie zawsze czujemy się komfortowo po ich użyciu, ale to najlepsza ochrona dla skóry w trakcie zimy. Zimowe kremy są tłuste i zapobiegają wysuszaniu i szorstkości. Używaj kremów na noc i nie mniej niż 30 minut przed wyjściem na zewnątrz. Powinnaś także zrezygnować z lekkich makijaży na rzecz cięższych podkładów, cieni i szminek.

 

  1. Codziennie używaj ochronnego kremu do opalania

Wiele kobiet uważa, że kremy do opalania to w zimie rzecz zupełnie zbędna. Nic bardziej mylnego. Słońce zawsze działa na skórę szkodliwie, przez cały rok. W zimie jest po prostu mniej dokuczliwe i nieodczuwalne ze względu na niską temperaturę. Dlatego, jeżeli Twój krem nie zawiera protektora, zaopatrz się w zwykły krem ochronny, taki sam jak na plaże. Powinien mieć faktor minimum 15. Taka ochrona jest szczególnie ważna jeżeli spędzasz dużo czasu na zewnątrz – pracując lub uprawiając sport. Nakładaj przynajmniej pół godziny przed wyjściem z domu.

 

  1. Nie zapominaj o rękawiczkach

Bardzo często rękawiczki utrudniają nam ruchy, krępują dłonie. Dlatego wiele osób decyduje się na ich założenie dopiero przy bardzo niskich temperaturach. To źle. Powinnaś nosić lekkie rękawiczki już w jesieni. Skóra na dłoniach jest bardzo wrażliwa, zwłaszcza w zimie, a ładne, gładkie i zadbane dłonie to klasa. Tak samo zresztą jak rękawiczki – odpowiednio dobrane są szykownym dodatkiem prawdziwej damy. Dla lepszego efektu możesz użyć również kremu do dłoni przed założeniem rękawiczek.

 

  1. Krótki prysznic lepszy niż kąpiel

Długi, gorący prysznic, albo wanna wypełniona prawie wrzącą wodą to coś, co tygrysice lubią najbardziej. Zwłaszcza po spacerze po mroźnym powietrzu. I tu zła wiadomość. Takie praktyki są bardzo złe dla naszej skóry. Gorąca woda sprzyja wysuszaniu się skóry; pozbywamy się górnej warstwy ochronnej naszej skóry przez co staje się ona bardziej wrażliwa na wszelkie podrażnienia. Unikaj również mydła, nawet jeżeli masz cerę tłustą. Zamiast tego używaj żelu pod prysznic i nakładaj krem i balsam zaraz po skończonej kąpieli. Warto skrócić czas jaki spędzamy pod prysznicem i w wannie, oraz używać wody ciepłej, letniej – nie gorącej. Ech szkoda…

 

  1. Nawilżaj regularnie

Nie czekaj aż Twoje dłonie lub twarz staną się wysuszone. Nawilżaj tak często jak to możliwe. Zwłaszcza dłonie. Nawilżanie dłoni dwa razy w ciągu dnia to absolutne minimum. Idealnie jeżeli będziesz to robić 5, 6 razy dziennie – zwłaszcza po umyciu rąk.

 

  1. Jedz właściwe rzeczy

Jesteś tym, co jesz. Tak mówi przysłowie i jest to zdecydowanie prawda. Dieta ma olbrzymi wpływ na Twoje zdrowie. Również na kondycję Twojej skóry. Zima powinna być okazją do małego rozpasania. Organizm naprawdę potrzebuje trochę więcej tłuszczu. Odrzuć produkty niskokaloryczne. Nie znaczy to jednak, że masz się objadać chlebem ze smalcem. Przyjmuj więcej tzw. zdrowych tłuszczów np. jedz dużo ryb, zwłaszcza tych tłustych jak makrela albo łosoś. Zwiększ także dawkę warzyw i owoców. Jeżeli lubisz – objadaj się owocami morza – taka dieta opóźnia efekty starzenia.

 

  1. Przyjmuj płyny

Dziwne, że tak mało osób przyjmuje odpowiednią, dzienna dawkę płynów. Kwestia ważna, a często zaniedbana. Nawet jeżeli nie odczuwasz pragnienia, powinnaś pić. W sezonie zimowym nie odczuwamy takiego pragnienia, ale nasze zapotrzebowanie na wodę wcale nie spada. Więc pij. Jak najwięcej. Zaleca się picie przynajmniej 8 szklanek (2 litry) wody na dzień. Ogranicz kawę, napoje gazowane, czarną herbatę. Dla smaku dodaj cytrynę. Woda z cytryną ma mnóstwo dobroczynnych właściwości i jest bardzo orzeźwiająca. Zamiast kawy możesz pić zieloną herbatę – działa podobnie i zawiera dużo antyoksydantów.

 

  1. Złuszczaj

Wszystkie zabiegi pójdą na marne jeżeli nie będziesz regularnie pozbywać się starego naskórka. Tak więc złuszczaj się regularnie przy użyciu peelingów. Pomoże Ci to poprawić teksturę Twojej skóry.

 

Przygotowanie Twojej skóry na zimę to poważne zadanie. Wprowadzenie tych kilku trików do swojej codziennej rutyny zapewni Ci piękną, jędrną i czystą skórę przez całą zimę. Naprawdę warto zwłaszcza, że zimowe miesiące są prawdziwym wyzwaniem dla naszej cery, skóry rąk i całego ciała. Pamiętajmy, że czynności powtarzane dostatecznie często i długo stają się nawykiem. A zdrowe nawyki to dobre samopoczucie, piękny wygląd, zdrowe ciało i duch.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>