Czy 8 godzin snu jest rzeczywiście dla Ciebie dobre?

ile snu potrzeba

Sen to jeden z najlepszych prezentów, który możemy sobie sprawić. Jego brak może wpływaćna przyrost masy ciała, zwiększać ryzyko depresji, powodować stany lękowe i inne przykre dolegliwości.

Przyjmuje się, że w przypadku osob dorosłych, 8 godzin snu jest standardem. Jednak National Sleep Fundation (NSF) oficjalnie zmieniło niektóre ze swych dotychczasowych zaleceń.

Grupa 18 ekspertów, w tym 6 specjalistów snu, podsumowało wyniki ponad 300 aktualnych badań i analiz by stwierdzić jaka ilość snu jest odpowiednia dla różnych kategorii wiekowych. Niektóre zakresy zostały poszerzone (niemowlęta, małe dzieci, przedszkolaki, młodzież), inne zwężone (w przypadku noworodków). Wprowadzono też dwie nowe kategorie wiekowe: młodszych dorosłych (od 18 do 25 lat) i osoby starsze ( powyżej 65 roku życia).

Sprawdź, ile potrzebujesz snu wg. najnowszych zaleceń NSF:

  • Noworodki (0-3 miesiące) 14-17 godzin dziennie
  • Niemowlęta (4-11 miesięcy) 12-15 godzin
  • Małe dzieci (1-2 lat) 11-14 godzin
  • Przedszkolaki (3-5 lat) 10-13
  • Dzieci w wieku szkolnym (6-13 lat) 9-11 godzin
  • Nastolatki (14-17 lat) 8-10 godzin
  • Młode osoby dorosłe ( 18-25 lat) 7-9 godzin
  • Osoby dorosłe ( 26-64 lat) 7-9
  • Osoby w podeszłym wieku (65+ ) 7-8 godzin.

A jakie jest Twoje zdanie na ten temat? (liczba komentarzy: 2

  1. Najdłużej żyją mnisi i zakonnicy, oni osiągają nawet ponad 100 lat i co? śpią po 4 godziny na dobę. Wniosek jest prosty. Trzeba spać mało!!

    1. Nie do końca. Żyją długo bo mają uregulowane życie, bez stresów, regularnie wszytko itd. Wydaje mi się, że to bardziej dzięki temu. Długość snu nie ma raczej z tym wiele wspólnego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>