Jak schudnąć spacerując – 8 skutecznych metod

chodząc schudniesz
flickr.com

Dbałość o figurę, trzymanie linii ma mnóstwo pozytywów. Nie tylko fizycznych – również psychicznych. Lepsze samopoczucie fizyczne wpływa na nasz nastrój, gdy lubimy swoje ciało, czujemy się lepiej. Dyscyplina daje satysfakcję… wymieniać można długo jednak nie jest to wcale proste aby wymarzone kształty wypracować i utrzymać. Są różne metody na uzyskanie pożądanych efektów, jeżeli jednak nie lubisz biegać, ćwiczyć na siłowni, uprawiać aeorobiku – możesz po prostu chodzić. Chodzenie jest doskonałym ćwiczeniem, dostępnym zawsze, wszędzie i za darmo. Oczywiście musi to iść w parze z odpowiednim odżywianiem, ale to jest oczywista sprawa w każdym programie. Prezentujemy Wam 7 metod spacerowych, które możecie wykorzystać.

 

1. Chodzenie z przerwami na ćwiczenia

W trakcie spacerów rób przerwy na dodatkowe ćwiczenia. Co 10,15 minut zatrzymaj się, zrób 10-15 pompek, 40 przysiadów, 40 pajacyków. Taka metoda pomoże Ci w szybszym pozbyciu się nadmiaru ciała.

 

2. Szybki chód

To jeden z najważniejszych czynników, który może wspomóc odchudzanie. Dystans jest ważny, ale nie tak jak prędkość. Lepiej przejść mniej, a szybciej ( dodatkowa korzyść to krótszy trening – nie wymówisz się brakiem czasu). Aby spalać kalorie maszeruj szybko. Spróbuj to robić 5-6 razy w tygodniu, 45-60 minut. Bardzo szybko zobaczysz rezultaty, które z pewnością Cię zmotywują. Może to być też preludium do treningu biegowego.

 

3. Rekreacja

Jeżeli nie zależy Ci na szybkich rezultatach, lub wcale nie jesteś zainteresowana utratą wagi, wciąż powinnaś spacerować. Wolny, długi spacerek pomoże Ci się odstresować, poprawi nastrój, zrelaksuje. Z pewnością wypoczniesz lepiej niż na kanapie przed telewizorem. Dotlenisz się, będziesz spać lepiej, Twoje krążenie będzie lepsze. Nieforsowny marsz to znakomita forma na relaks.

 

4. Maszeruj wielozadaniowo

Jeżeli masz mało czasu, ciągle pracujesz, masz dużo spraw na głowie – tym bardziej potrzebujesz o siebie zadbać. Jeżeli już naprawdę nie masz czasu aby wyjść na krótki spacer by się odprężyć – zabierz ze sobą ten cholerny telefon. Może są takie rozmowy, które możesz przeprowadzić nie siedząc za biurkiem? Może pewne sprawy da się załatwić kilkoma telefonami? Robisz to samo tylko zmieniasz scenerię i warunki pracy. Możesz też ten czas wykorzystać na słuchanie audiobooków (niekoniecznie literatura piękna, może być nauka), a może to być również czas na długie rozmowy z rodziną i przyjaciółmi.

 

5. Dłuuugie spacery

Aby zrzucić kilogramy spaceruj długodystansowo. Rób to przynajmniej 2 razy w tygodniu. Jeżeli spacerujesz 8-10 kilometrów, spróbuj dodać jeszcze 1 lub 2, efekty spacerów będą szybsze. Na taki trening musisz poświęcić sporo czasu jednak taka odległość to już prawie wycieczka krajoznawcza.

 

6. Spacerowa integracja

Namów na spacer przyjaciółkę, chłopaka, męża, mamę, tatę, sąsiadkę, siostrę, brata… Na pewno będziecie się dobrze bawić. Jeżeli macie podobne cele może się to zmienić w regularny wspólny trening. To daje znakomite efekty – zobowiązanie względem drugiej osoby bardzo motywuje, pozwala przełamać lenistwo. Super okazja żeby sobie regularnie poplotkować.

 

7. I pod górkę

Wyższa szkoła jazdy. Przynajmniej tak się może wydawać na początku. Zdobywanie szczytów, wzniesień, górek i pagórków to wyzwanie, które na początku rzeczywiście nie bywa łatwe. Jednak bardzo szybko kondycja się poprawia i nie jest tak źle. A efekty? To zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów spacerowania dla utraty wagi. Spróbuj a nie pożałujesz.

 

8. Jeden przystanek wcześniej

Korzystasz z komunikacji miejskiej? Dobrym pomysłem może być zakończenie podróży o jeden przystanek przed celem. A może nawet dwa przystanki? Może jesteś zmęczona po pracy lub czas goni o poranku, ale jeżeli rzeczywiście nie możesz znaleźć dogodnego terminu na codzienną aktywność fizyczną (tak, codzienną, poruszać się trzeba codziennie), zrób dla siebie przynajmniej tyle. To absolutne minimum.

 

Jeżeli wybierzesz chodzenie jako dyscyplinę, która ma Ci pomóc zgubić zbędne kilogramy z pewnością nie pożałujesz. Trening jest prosty, działa kojąco, można w prosty sposób rozwijać natężenie w zależności do kondycji, jest bardzo mało kontuzji, może być dużo dobrej zabawy… najprostsza rzecz, a tyle korzyści. Podane przez nas metody możesz dowolnie łączyć. Zastosuj regułę, która mówi, że nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani ludzie Pamiętaj o jednym – jak w przypadku każdego treningu – efekty jakie przyniesie są uzależnione tylko i wyłącznie od Twojego zaangażowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>