Kiedy przestać być na diecie – 4 znaki ostrzegawcze

 

jak zachować dietę

Bycie na diecie to dla wielu z nas stan ciągły. Trudno jest dojść do wymarzonej figury, a jeszcze trudniej taką utrzymać. Dlatego wciąż stosujemy różne kuracje, głodówki i diety. I dobrze, pod warunkiem, że jesteśmy na tzw. dobrej diecie, która nie zagraża naszemu zdrowiu i zapewnia nam odpowiednią dawkę wszelkich, niezbędnych dla utrzymania dobrego stanu zdrowia składników odżywczych. Niestety nie zawsze jesteśmy na „dobrej diecie”. Jak to rozpoznać? Jeżeli któraś z wymienionych poniżej przypadłości jest Twoim udziałem, sprawdź czy nie wynika to ze sposobu odżywiania jaki przyjęłaś. Na co zwrócić uwagę?

 

  1. Negatywne nastawienie

Negatywne nastawienie i poczucie rezygnacji może być pewnym sygnałem ostrzegawczym. Brak pewnych składników w diecie i niedobory witamin mogą mieć wpływ na Twój nastój. Permanentne poczucie głodu, ciągłe wyrzeczenia i walka z sobą są bardzo stresujące, jeżeli dodamy do tego jeszcze wyrzuty sumienia spowodowane drobnym odstępstwem od reżimu, to z całą pewnością trudno będzie zachować dobry humor. Często czujesz się poirytowana i szybko tracisz cierpliwość? To także mogą być negatywne skutki zbyt ostrej diety.

 

  1. Wahania wagi

Jeżeli Twoja waga nieustannie się waha, każdego ranka jest inna, raz większa, raz mniejsza, to znak, ze musisz zmienić swoją dietę. Zbyt duże wahania wagi mogą być szkodliwe dla Twojego zdrowia. Może to oznaczać, że głodzisz się w ekstremalny sposób i organizm próbuje szybko odbudować uszczuplone zapasy energii. Przez to odkłada wszystko co dostaje bo po prostu przygotowuje się na kolejne „chude dni”. Jeżeli tego doświadczasz to najwyższy czas podejść do tematu w sposób bardziej zorganizowany.

 

  1. Obsesja na punkcie jedzenia

Jeżeli wszystko o czym możesz myśleć sprowadza się do jedzenia to jest ważny sygnał, że być może przesadzasz z dietą. Jeżeli wszystko co zjadasz przeliczasz na gramy, kalorie i wysiłek, który trzeba podjąć dla spalenia dostarczonej energii, to być może przerodzi się to niemal w nerwicę. Liczenie kalorii i tego co się zjada jest bardzo ważne i rozsądne, ale trzeba uważać, żeby nie przerodziło się to w obsesję.

 

  1. Pokreskofobia

Pokreskofobia, inaczej nazywana obesofobią, to strach przed przybraniem na wadze. Jeżeli boisz się tego co zobaczysz na skali kiedy wchodzisz na wagę, lub drżysz przy zakładania obcisłych jeansów, czy aby tym razem się „dopną”, to masz problem. Być może, że poważny. Zastanów się, przeanalizuj swoją sytuację, bo może to czas na kontakt z lekarzem.

 

Odżywianie to poważny temat. To co i ile jemy ma zasadniczy wpływ na nasze zdrowie. Dlatego ważne jest aby robić to w sposób świadomy, przemyślany i mądry. Nadwaga nie jest dobra nie dlatego, że źle się wygląda. Jest to po prostu zagrożenie dla zdrowia, ale wcale nie mniejsze niż nieumiejętna z nią walka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>